Hoe winstgevend is het dakbedekkingsbedrijf?

Typische dakbedekkingsbedrijven maken tussen 20 procent en 40 procent brutowinst in de dakbedekkingsindustrie. Het aantal servicegerichte bedrijven kan hoger zijn, terwijl het aantal voor nieuwbouw en grote commerciële bedrijven lager kan zijn. Ik kan niet spreken voor commercieel, maar in residentiële dakbedekking zou je vrij gemakkelijk 30 tot 35% brutowinst moeten kunnen gemiddeld 30 tot 35% (winst gedefinieerd als het verschil tussen het totale dollarbedrag van de baan minus arbeid en materialen). Een goed gerund bedrijf dat een behoorlijke kwaliteitscontrole en controle over hun kosten heeft, zou 35 tot 40% moeten doen.

Een topbedrijf zou 40 tot 45% brutowinst moeten behalen. Er zijn er die het zelfs een beetje beter doen. In een dienstensector zoals dakbedekking kan de winst van jaar tot jaar variëren. Van weersomstandigheden tot overtollige materiaalbestellingen, de winst van een dakbedekkingsbedrijf hangt vaak sterk af van de planning en uitvoering van initiatieven door eigenaren en het hogere management.

Het identificeren van nieuwe kansen om uw dakbedekkingsbedrijf te laten groeien, hangt vaak af van nieuwe ideeën, dus AccuLynx heeft 6 eenvoudige aanpassingen aan uw bedrijfsmodel die u misschien niet probeert, die u kunnen helpen de winstmarge van uw dakbedekkingsbedrijf volgend seizoen te vergroten. In de dakbedekkingsindustrie maakt het gemiddelde dakbedekkingsbedrijf tussen de 20% en 40% brutowinst. Servicegerichte bedrijven kunnen een hoger aantal hebben, terwijl nieuwbouw en grote commerciële bedrijven een lager aantal kunnen hebben. Het is normaal dat indirecte uitgaven 20-40 procent van de inkomsten uitmaken.

Voor lezers is hun primaire zorg de winstgevendheid van dakaannemers voor woningen. Maar het is nooit zo eenvoudig. Elke aannemer is anders in hoe ze bestaan als rechtspersoon; hoeveel wordt er aan de eigenaar betaald als compensatie; en hoe is het bedrijf georganiseerd of gestructureerd? Al deze vragen hebben grote invloed op het vermogen van een dakbedekkingsaannemer om jaarlijks een nettowinst van meer dan 14% te genereren. Voor die lezers die huiseigenaren zijn en zich afvragen hoeveel uw lokale dakdekker van uw dak verdient, gelooft u misschien dat 14% buitensporig is.

De simpele waarheid is dat het NIET zo is. 14% verdienen ten opzichte van het risico dat de aannemer op zich neemt voor terugbellen, lekschade en verwondingen op het werkterrein is acceptabel. Gezien de aard van wat erbij betrokken is en de risico's, is 14% eigenlijk laag. Sommige servicebedrijven zijn vanaf de grond af begonnen te werken door jongeren te sponsoren om de beroepen te bestuderen en leerlingplaatsen aan te bieden, maar niet elk dakbedekkingsbedrijf kan zich zo'n programma veroorloven en uiteindelijk is het rendement op investering niet gegarandeerd.

Er is ook een enorme markt voor dakdekkers die bereid zijn reparaties uit te voeren omdat grote bedrijven alleen volledige vervangingen willen doen. Als u een winstgevend dakbedekkingsbedrijf wilt runnen, moet u ook rekening houden met uw nettowinstmarge, wat neerkomt op uw beslissing als bedrijfseigenaar of manager. Dezelfde situatie deed zich voor bij degenen die te veel vertrouwden op bepaalde sectoren van de commerciële dakbedekkingsmogelijkheden. Dakbedekkingsaannemers falen om verschillende redenen, waarvan de meest voorkomende is dat ze hun aantal niet begrijpen en hun uitgaven niet bijhouden.

Voeg goed klantbeheer toe om ervoor te zorgen dat u het aantal banen dat u doet maximaliseert en de winstmarge van uw dakbedekkingsbedrijf kan zelfs meer dan verdubbelen. Als er een fout in uw proces zit waardoor een klant uw bedrijf niet opnieuw kan raadplegen, zullen proactieve dakdekkers stappen ondernemen om het zo snel mogelijk te identificeren en op te lossen, zodat u kunt voorkomen dat uw bedrijf in de toekomst nog meer winst verliest. Op deze manier gaat niemand voor de goedkoopste optie en kunt u een winstgevend dakbedekkingsbedrijf runnen. Er zijn veel benaderingen die u kunt volgen om uw up-selling-mogelijkheden te maximaliseren, dus neem even de tijd om niet alleen het dak te overwegen, maar ook ramen, gevelbeplating, goten en andere externe diensten die u mogelijk kunt aanbieden.

Registratiekosten, lonen voor dakdekkers, materiaalkosten, transportkosten en premies voor beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen zijn allemaal in dit cijfer opgenomen. Dakdekkers moeten een beroepsaansprakelijkheidsverzekering hebben, omdat alle bedrijven die advies geven of professionele diensten verlenen aan andere bedrijven, deze moeten hebben. Veel dakbedekkingsbedrijven verloren winst toen ze te zwaar begonnen te vertrouwen op nieuwbouw omdat het gemakkelijker was om contracten te winnen waarbij ze precies wisten wat ze moesten doen en het werk directer was. Dit kan betekenen dat ze ofwel te veel uitgeven aan dure traditionele advertenties (een enkele lokale radio- of televisieadvertentie kan meer kosten dan sommige dakbedekkingsbedrijven in een heel jaar aan andere marketing uitgeven) of gewoon verwachten dat klanten uit eigen beweging binnenkomen (wat heel vaak niet het geval is).

.